Summa sidvisningar

torsdag 3 januari 2013

god fortsättning!!

 
 
Nu har vi öppnat det stora packet som var på vår
tomt i höstas. Idetta packet var det ett kök på botten
våningen och barnens rum på 2:a våningen.
 
 
 
Den första bilden är på sonens rum. Det blev
svart/vit randigt på 3 väggar o en hel vit väg.
Dottern ville ha en blå/vit randig fondvägg
och dom 3 andra vit med röda stjärnor.
Det blev göör bra.
 
 
 
Här är en del av hallen. Brun vägg med sockerlådor
som skoställ. Drängkrockar som hängare.
 
 
 
Här kommer bilde från vårt nya kök. Köksö
med spishäll,runddiskho och lite avställnings
yta. Köket kommer från Ikea. Luckor Lidingö.
 
 

 
Ett fönster med utsikt över Göta älv då
går det lätt att diska.
 
 
Svart/brun bänkskiva och vitt kakel.
Jag tog två hörnsnurrskåp. Det får
plats så mycket i såna.
 
 
Hittade detta fina skåp på blocket. Det kommer från
Pb-home i Trollhättan.
 
 
Detta är en massa olika gamla hyllor och lådor
som jag sätte upp på väggen.
 
 
Ett underskåp blev det mellan fönstret
och altandörren. Över sätte jag upp en
gamal trallrikshylla.
Köpmansdisken ni ser kommer i från
Pb-home.
 
 
 
Nytt köksbord och 6 st barstolar blev det
inhandlat från Ikea. Kökslampan fick vi i
julklapp av mamma & pappa.
Vi är jätte nöjda med detta fina kök.
 
Ett stort tack till snickare Mikael från Iwars bygg och
min pappa Conny som har lagt massa timmar här
i höst så att detta skulle vara klart till Lilla julafton den
22 december. Tack ni var guld värda.
 
Kram chatrin


3 kommentarer:

  1. Men så fint! vad mycket som hänt. Väldigt charmigt att mixa tapeter som ni gjort i dotterns rum, randigt är också alltid fint. Köket ser kanonfint ut.

    God fortsättning
    Kram Jenny K

    SvaraRadera
  2. Du är så uppfinningsrik med dina fina ideer Chatrin. JÄTTE fint och mysigt har Ni.
    God fortsättning i Ert fina hus och på nya året!
    Tina

    SvaraRadera
  3. Hej du!
    Så fint ni gör det! Många bra tips och
    ideér där du... ;)
    Men du, jag måste bara fråga... Vad hände med pegarna
    du skickade till mig för "ståltråds-julen" ???? Jag sms:ade
    dig flera gånger....
    Hör av dig!
    Kram Sofia

    SvaraRadera